Oculus Rift S Virtual Reality Headset

Dostępność: towar chwilowo niedostępny
Cena: 2 305,61 zł 2305.61
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Oculus
Kod produktu: GAVR-070

Opis

Informacje o produkcie - Zestaw słuchawkowy Rift S Virtual Reality
Wirtualna rzeczywistość to przyszłość interaktywnej rozrywki i ta przyszłość rozpoczęła się wraz z Oculus VR w 2012 roku. Dzięki zaskakująco udanej kampanii Kickstarter, młoda firma była w stanie zapoczątkować renesans technologii VR i zebrać 2,437 mln dolarów amerykańskich na opracowanie swoich pierwszych zestawów dla deweloperów. To było aż 974% kwoty docelowej, która pierwotnie była potrzebna do pomyślnego sfinansowania projektu. Wspierany przez wybitnych twórców gier wideo i wiele mediów, rozwój rozwijał się stopniowo, aż do momentu przejęcia Oculus VR przez Facebook w 2014 roku - za łączną kwotę 2 miliardów dolarów amerykańskich. Z Oculus Rift S, ta historia sukcesu jest teraz kontynuowana. Nowa wersja nie wymaga zewnętrznych urządzeń śledzących, co znacznie ułatwia konfigurację i konfigurację. Ponadto nowy system Inside-Out-Tracking wykrywa ruchy głowy i ciała oraz naturalne ruchy dłoni na sześciu osiach ruchu (6DOF).

Cechy okularów VR Oculus Rift S w skrócie:

  • Wyświetlacz LCD z przełącznikiem Fast Switch o rozdzielczości 2,560 x 1,440 pikseli i matrycy pasków RGB.
  • Bardzo duże pole widzenia 110° dla maksymalnego zanurzenia.
  • Wysoce dokładne i wolne od opóźnień śledzenie głowicy na zewnątrz dzięki pięciu zintegrowanym kamerom w zestawie słuchawkowym.
  • Wykrywanie ruchu dla trzech stopni swobody translacyjnej i trzech stopni swobody obrotu.
  • Ergonomiczna konstrukcja halo i wygodna, elastyczna głowa i pasek mocujący, który można regulować obracając kółkiem.
  • Wrażliwy na ruch system audio 3D z wbudowanymi słuchawkami (wymiennymi)
  • Zintegrowany mikrofon do gier i rozmów głosowych
  • Zawiera dwa sterowniki ruchu dotykowego Oculus Touch Motion Controller.

Funkcje kontrolera ruchu Oculus Touch Motion Controller w skrócie:

  • Intuicyjne sterowanie ręczne z ergonomiczną konstrukcją i wyrafinowanymi funkcjami dotykowymi.
  • Dwa kontrolery z 10x przyciskami + 2x analogowe drążki i 2x touch thumb rest.
  • Precyzyjne i natychmiastowe śledzenie ruchu dzięki systemowi Oculus Insight.
  • Wykrywanie ruchu dla trzech stopni swobody translacyjnej i trzech stopni swobody obrotu.
  • Zintegrowane śledzenie ruchu palców przez zestaw słuchawkowy

Wysoko rozwinięta technologia VR najnowszej generacji
Pionier VR Oculus wyposaża Rift S w wyświetlacz Fast-Switch-LC-Display z RGB-Stripe-Matrix. Zamiast dwóch, jak poprzednio, istnieją teraz trzy subpiksele na jeden piksel. Jednocześnie rozdzielczość wzrasta z 2 160 x 1 200 do 2 560 x 1 440 pikseli, co daje 1 280 x 1 440 pikseli na oko. Wyższa gęstość pikseli i większa liczba subpikseli zapewnia znaczne zmniejszenie tzw. efektu drzwi ekranowych (SDE) w porównaniu z poprzednikiem. Promienie Boże, niechciane jasne promienie świetlne, również należą do przeszłości, również dzięki nowym obiektywom Fresnela. Przełączenie z wyświetlaczy OLED na wyświetlacze LC również daje znacznie ostrzejszy obraz. Częstotliwość odświeżania dwóch wyświetlaczy wynosi 80 Hz, czyli mniej niż w przypadku poprzednika, czyli 90 Hz. To odciąża sprzęt, specyfikacje pozostały w dużej mierze takie same pomimo wyższej rozdzielczości.

Odległość użytkownika od obiektywu jest teraz regulowana cyfrowo. Optymalna odległość międzylaboratoryjna użytkownika wynosi 61,5 do 65,5 mm, wcześniej 56 do 75 mm. Odległość soczewek do samych oczu (regulacja dioptrii) może być jeszcze trochę regulowana przez sam zestaw słuchawkowy w konstrukcji halo, a obrotowe koło z tyłu sprawia, że jest to szczególnie łatwe. Oprócz wizualnej finezji, system audio 3D z technologią HRTF (Head-Related Transfer Function) i mini głośniki zintegrowane w zestawie słuchawkowym zapewniają również dźwiękowe zanurzenie na najwyższym poziomie dzięki zależnemu od ruchu dźwiękowi przestrzennemu w czasie rzeczywistym. Z boku dołączona jest wtyczka z gniazdem 3,5 mm, dzięki czemu można alternatywnie używać własnych słuchawek lub zestawów słuchawkowych z dźwiękiem bezpośrednio z komputera. Oculus Rift S jest podłączony za pomocą pięciometrowego kabla do wolnego portu DisplayPort-1. 2 karty graficznej i portu USB-3. 0 komputera.

Wymagania systemowe dla Oculus Rift S
Minimalne wymagania sprzętowe

  • Procesor (CPU): Intel Core i3-6100 / AMD Ryzen 3 1200, FX4350 lub wyższy.
  • Karta graficzna (GPU): NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti / AMD Wheel RX 470 lub wyższa
  • Alternatywna karta graficzna (GPU): koła NVIDIA GeForce GTX 960 / AMD R9 290 lub nowsze.
  • Pamięć robocza (RAM): co najmniej 8 GB RAM
  • Wyjście wideo: wyjście wideo DisplayPort-1. 2 na karcie graficznej.
  • Wymagane porty USB: 1x USB 3. 0 (dla zestawu słuchawkowego)
  • System operacyjny: Windows 10 lub nowszy

Zalecane wymagania minimalne
Procesor (CPU): Intel Core i5-4590 / AMD Ryzen 1500X lub lepiej.
Karta graficzna (GPU): NVIDIA GeForce GTX 1060 / AMD Radeon RX 480 lub wyższa
Alternatywna karta graficzna (GPU): NVIDIA GeForce GTX 970 / AMD Radeon R9 290 lub wyższa
Pamięć robocza (RAM): co najmniej 8 GB RAM
Wyjście wideo: wyjście wideo DisplayPort-1. 2 na karcie graficznej.
Wymagane porty USB: 1x USB 3. 0 (dla zestawu słuchawkowego)
System operacyjny: Windows 10

Uwaga: Do obsługi okularów VR Oculus Rift S poprzez wejście wideo DisplayPort-1. 2 wymagane jest dodatkowe (!) wolne wyjście wideo DisplayPort-1. 2 na używanej karcie graficznej lub odpowiedni adapter, jeśli główne wyjście wideo DisplayPort-Video jest już zajęte przez podłączony monitor. Winda Oculus Rift nie może być podłączona przez gniazdo DisplayPort wbudowanego układu graficznego z tyłu płyty głównej. W zestawie znajduje się adapter do wejścia wideo Mini-DisplayPort.

Zaawansowany system śledzenia
Oculus Rift S wykorzystuje teraz system Inside-Out-Tracking-System do wykrywania ruchu i pozycji głowicy. Eliminuje to potrzebę stosowania zewnętrznego czujnika LED w podczerwieni, tak jak w przypadku poprzednika. Zamiast tego na zewnątrz zestawu słuchawkowego zainstalowano łącznie pięć kamer. Rejestrują one pozycję użytkownika w obszarze gry uprzednio zdefiniowanym przez oprogramowanie, ruch zestawu słuchawkowego, ale także ruchy dwóch kontrolerów do celów kontrolnych. Istnieje również system ostrzegania, jeśli zawodnik porusza się poza pole gry. Za naciśnięciem przycisku można aktywować Passthrough+, aby zapewnić widok na świat rzeczywisty za pośrednictwem kamer, zapewniając obraz podobny do tego, jaki dają urządzenia noktowizyjne. Dokładność systemu Inside-Out-Tracking-System jest wciąż mniejsza niż jeden milimetr przy bardzo niskich opóźnieniach lub opóźnieniach poniżej progu percepcji większości ludzi.
Pełne doświadczenie z VR: zestaw słuchawkowy Oculus Rift S VR z kontrolą ruchu
Dzięki urządzeniom wprowadzania dotykowego Oculus, okulary Oculus Rift S VR umożliwiają nie tylko śledzenie ruchu głowy, ale także rąk, a tym samym ich obrazowanie oraz interaktywne wykorzystanie w przestrzeni wirtualnej. Ergonomicznie zaprojektowane kontrolery - jeden dla prawej i jeden dla lewej strony - są zamknięte okrągłym pierścieniem czujników, w którym umieszczone są niewidoczne diody podczerwieni. W zależności od gry lub aplikacji, kontrolery pełnią funkcję pędzli, broni palnej, narzędzi lub wirtualnych rąk i mogą być intuicyjnie wykorzystywane do sterowania ręcznego. Każdy z tych dwóch kontrolerów zasilany jest z baterii AA, która znajduje się w zestawie.

Naturalny gest i przechwytywanie ruchu oraz wymuszone sprzężenie zwrotne
Układ klawiatury kontrolerów jest podobny do układu gamepada Xbox One, ale podzielony na dwie ręce. Na każdym kontrolerze znajduje się przycisk wyzwalający dla palca wskazującego lub środkowego, przycisk uchwytu (który naciskasz zaciskając dłoń do pięści), analogowy drążek, dwa przyciski funkcyjne i mały przycisk menu. Oprócz analogowych kijów, istnieje pojemnościowa podpórka pod kciuk z łatwo wyczuwalną gumowaną powierzchnią. Zarówno podajniki kciuków, jak i przyciski mogą również rejestrować, czy są one po prostu dotykane przez użytkownika, nawet bez naciskania przycisku. W połączeniu z prostym rozpoznawaniem gestów, indywidualne ruchy dłoni i niezależne ruchy palców mogą być symulowane w obrębie określonej ramki. Wreszcie, sterowniki są wyposażone w silniki ze sprzężeniem zwrotnym siły w przypadku drgań, na przykład w przypadku kolizji z obiektami w świecie wirtualnym.

Dane techniczne (Oculus Rift S HMD):
Waga: 536 g (HMD), ok. 160 g (sterownik)
Wyświetlacz:
Typ: 1x LCD
Rozdzielczość na wyświetlacz: 2,560 x 1,440 pikseli.
Częstotliwość odświeżania: 80 Hz
Pole widzenia: TBA
Odległość obiektywu: 61,5 do 65,5 mm (regulowana za pomocą oprogramowania)
Wykrywanie ruchu:
Żyroskop, czujnik przyspieszenia, magnetometr (wewnętrzny)
5x kamery (zewnętrzne)
Wymagane porty USB (łącznie):
1x USB 3. 0 (dla zestawu słuchawkowego)
1x wejście wideo (DisplayPort 1. 2)
Zakres dostawy:
1x Oculus Rift S VR-Glasses
2x Touch Motion Controller Oculus (w tym 1x bateria AA każda)
1x kabel 5 m
1x adapter Mini-DisplayPort to DisplayPort 1x adapter Mini-DisplayPort to DisplayPort

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl